Nieuwe trend in 2017: Instagram LIVE

By 20 januari 2017 Spotlight

Als ondernemer blijf je graag up to date in social media land. Verschillende social media kanalen brengen regelmatig nieuwe functies uit. Dit betekent niet dat je ook écht elke functie moet gebruiken. Experimenteren mag, later kan je nog beslissen of je de functie opneemt in je marketingstrategie :-).

 

De laatste nieuwe update van Instagram maakt het mogelijk om real time video’s te delen met je volgers. Zo’n live video duurt maximaal 60 seconden. Na Facebook volgt ook Instagram de live video trend.

 

Step-by-step live gaan op Instagram:

  1. Open Instagram en ga naar je “verhaal”
  2. Klik op de knop “start live video”
  3. Begin met filmen

Van zodra je een live video post, ontvangen je volgers hier een melding van. Hetzelfde principe zoals op Facebook dus. Live video’s begonnen in 2016 aan hun opmars, maar in 2017 zal live video pas echt hot zijn.

 

Het grote voordeel van live video: het is spontaan en mensen nemen graag een kijkje achter de schermen. Hieronder nog enkele redenen waarom deze functie zo handig kan zijn voor je bedrijf:

 

  • Sta je als bedrijf voor een uitdaging? Wil je een nieuw product aankondigen? Niets eenvoudiger dan Instagram te openen en het live aan te kondigen bij je doelgroep.
  • Q&A sessies
  • Product demo’s
  • Achter de schermen kijken (transparantie)
  • Influencers/bloggers nemen even van je over