Hoe persoonlijke e-mail marketing voor een hogere omzet kan zorgen

By 10 mei 2016 Spotlight

Don’t build links, build relationships

 

Een standaardrecept voor het personaliseren van je mailings is er helaas niet. Wat we wel met zekerheid kunnen stellen is dat het personaliseren van een e-mail prachtige resultaten oplevert. Door een onderwerpregel te personaliseren, worden mails al veel vaker geopend. Alles is afhankelijk van de sector waar je in zit en jouw doelgroep.

 

Daarnaast is het ook belangrijk dat je heel wat aandacht aan de inhoud en vormgeving besteed. Saaie, droge en onaantrekkelijke mailings verdwijnen in de massa. Er is een duidelijk verschil tussen massamarketing en persoonlijke communicatie. Veel bedrijven beginnen nu pas echt naar hun klanten te luisteren om er later op in te spelen.

 

Tips & tricks e-mail marketing

 

✓ Nummer 1: verstuur nooit mails vanuit je mailbox naar al je contacten/adressenlijsten! Al deze mailtjes belanden rechtstreeks in de spambox. Verloren werk dus.

 

✓ Je mailings moeten een boodschap bevatten of de respons zal bijzonder laag zijn. Content is king, remember? 😉

 

✓ Waarom voeg je niet eens een leuke foto of video toe? De boodschap zal dubbel zo lang blijven hangen!

 

✓ Check of alle links in je mail werken.

 

✓ Stuur eerst enkele testmailtjes naar jezelf of collega’s om te kijken of je e-mail er goed uit ziet. Grammaticale fouten of slordige lay outs kun je maar beter vermijden.

 

✓ Hecht belang aan “call to action” in je mails. Wanneer je e-mails verstuurd, wil je meestal iets van je lezers. Moeten mensen zich ergens inschrijven of moeten ze doorklikken naar de website? Maak het de lezer makkelijk en zorg dat deze onmiddellijk weet wat hij moet doen bij het lezen van je e-mail.

 

✓ Je e-mails mogen niet als spam beschouwd worden. Verstuur niet te veel reminders, maar stuur liever één of twee duidelijke mails. Laat steeds wat tijd tussen elke mailing. Te frequent mails uitsturen, kan ook irritatie opwekken.

 

Help?

 

Er kruipt heel wat tijd in het opstellen, opmaken en versturen van mailings. Advies nodig of ben je op zoek naar een partner die jou hierbij kan helpen? Stuur een vrijblijvend mailtje naar hello@ghently.be en wij adviseren jou met plezier!