Blog

instagram_ghently

Ghently on Instagram!

By | Pers, Spotlight | No Comments

Eindelijk, we zitten met Ghently op Instagram! Wil je op de hoogte blijven van onze laatste projecten? Volg ons dan @ghently_creativeagency op Instagram 😍

 

Bij ons kan je steeds terecht voor

❤  Promo-en bedrijfsvideo’s met of zonder drone

❤  360 filmpjes

❤  Timelapsen/hyperlapsen

❤  Public Relations

❤  Influencer marketing

 

 

instagram

Nieuwe trend in 2017: Instagram LIVE

By | Spotlight | No Comments

Als ondernemer blijf je graag up to date in social media land. Verschillende social media kanalen brengen regelmatig nieuwe functies uit. Dit betekent niet dat je ook écht elke functie moet gebruiken. Experimenteren mag, later kan je nog beslissen of je de functie opneemt in je marketingstrategie :-).

 

De laatste nieuwe update van Instagram maakt het mogelijk om real time video’s te delen met je volgers. Zo’n live video duurt maximaal 60 seconden. Na Facebook volgt ook Instagram de live video trend.

 

Step-by-step live gaan op Instagram:

  1. Open Instagram en ga naar je “verhaal”
  2. Klik op de knop “start live video”
  3. Begin met filmen

Van zodra je een live video post, ontvangen je volgers hier een melding van. Hetzelfde principe zoals op Facebook dus. Live video’s begonnen in 2016 aan hun opmars, maar in 2017 zal live video pas echt hot zijn.

 

Het grote voordeel van live video: het is spontaan en mensen nemen graag een kijkje achter de schermen. Hieronder nog enkele redenen waarom deze functie zo handig kan zijn voor je bedrijf:

 

  • Sta je als bedrijf voor een uitdaging? Wil je een nieuw product aankondigen? Niets eenvoudiger dan Instagram te openen en het live aan te kondigen bij je doelgroep.
  • Q&A sessies
  • Product demo’s
  • Achter de schermen kijken (transparantie)
  • Influencers/bloggers nemen even van je over

 

tinder

Populaire datingapp Tinder ontdekt VR-wereld

By | Spotlight | No Comments

De laatste tijd lijkt het wel alsof elk technologiebedrijf een VR headset lanceert. Zo dacht de populaire datingapp Tinder er dus ook over ;-). VR-brillen kregen oorspronkelijk veel aandacht van de videogame-industrie, maar er worden steeds meer (creatieve) toepassingen bedacht.

 

Tijdens de Consumer Electronics Show stelde Tinder haar eigen VR-bril voor. Uiteindelijk blijkt deze bril toch net iets anders dan verwacht… Kijk zelf maar:

 


Tinder zat met een probleem, zo blijkt. De missie van het bedrijf draait rond het uitwisselen van echte ervaringen en mensen samenbrengen. Virtual reality is juist de tegenpool van de werkelijkheid. De bril komt niet echt op de markt, maar het displaymodel is wel aanwezig in het CES. Tinder biedt je nog wel de optie om een connectie te maken met een persoon van vlees en bloed!

 

tinder_1_blogpost

facebook_360video

Facebook ondersteunt voortaan livestreamen van 360° video’s

By | Spotlight | No Comments

360° video’s waren in 2016 al in, maar zullen nog meer opduiken in 2017. Facebook heeft gisteren aangekondigd dat het voortaan ook het livestreamen van 360° video’s zal ondersteunen. De eerste livestream werd door National Geographic verzorgd, wanneer de bewoners van het Mars Desert Research Station naar buiten gelaten werden.

 

Gisteren, op 13 december 2016, heeft National Geographic voor het eerst gebruik gemaakt van deze nieuwe functie. De post op de Facebookpagina heeft al heel wat mensen bereikt en reacties uitgelokt. De livestreams kan je op dezelfde manier bekijken als bestaande 360° beelden. Op een computer kan je de filmpjes bekijken door met de muis heen en weer te slepen. Via een smartphone kan je de video’s bekijken door de telefoon te bewegen of met een vinger over de video te slepen.

 

 

Helaas ook minder goed nieuws! Facebook heeft aangegeven dat er voorlopig slechts enkele pagina’s en profielen gebruik kunnen maken van deze functie. In de loop van 2017 zal het livestreamen van 360° filmpjes voor iedereen toegankelijk zijn.

 

 

axa_ghently

7 video’s die voor jouw bedrijf werken

By | Spotlight | No Comments

Ghently creëert innovatieve video’s die op de juiste manier jouw boodschap of verhaal vertellen. Maar nog belangrijker: de tone of voice moet altijd juist zijn! In samenspraak met de klant kiezen we voor een bepaald type video. Het soort video waar men uiteindelijk voor kiest, hangt af van verschillende factoren zoals het einddoel van de video, het kanaal, de boodschap, de doelgroep…

 

Dat online video’s aan een opmars bezig zijn, moeten we waarschijnlijk niet meer vertellen. Vandaag de dag zijn het niet alleen grote bedrijven die investeren in videomateriaal. Het is vanzelfsprekend dat ook kleine ondernemers kiezen voor online video’s. Wie online gezien wil worden, kiest maar beter voor een originele video! 😉

 

Daarom lijsten we graag enkele soorten video’s voor jou op…

 

1.Homepagevideo

Een video op de homepage van je website kan een korte introductievideo zijn waar je jouw bedrijf, product of dienst voorstelt. Hier kan je ook jouw USP’s laten zien, of beter gezegd jouw unique selling points. Iedereen wil zich toch graag onderscheiden van de concurrentie, niet? :-) Richt je vooral tot de bezoeker van jouw website. Waar is de bezoeker naar op zoek, wat wil men weten, waar is jouw product beschikbaar, hoe kan men contact opnemen… Door deze zaken in het achterhoofd te houden, zal een video op de homepage de aandacht trekken.

Extra insider tip: laat je video op de homepage niet automatisch afspelen. Dit is wel aangeraden op Facebook, maar komt nogal opdringerig over op een website. We willen de klant vooral niet pushen! 

 

2. Fullscreen videobanner

Wil je een video op een subtielere manier weergeven op jouw website? Dan is een videobanner misschien wel de oplossing. Een groot voordeel van dit soort video’s is dat het ergernis voorkomt en het heeft ook een technisch voordeel: de laadtijd van dergelijke video’s is veel korter. Let op: een fullscreen videobanner laat je maar beter van zelf afspelen. Dit in tegenstelling tot een homepagevideo. Videobanners zijn subtieler, maar moeten wel de aandacht kunnen trekken van bezoekers.

 

3. Bedrijfsvideo

Ghently houdt niet van klassieke bedrijfsvideo’s! Onze missie? Saaie, lange bedrijfsvideo’s omtoveren tot korte, krachtige bedrijfsvideo’s met inhoud. Wanneer mensen jouw bedrijfsvideo wensen te bekijken, willen ze graag antwoord op volgende zaken: wie ben je, wat doe je, waarvoor sta je, wat heb je te bieden en vooral: wat is jouw toegevoegde waarde? Geef in een bedrijfsvideo altijd antwoord op deze vragen. Plaats een leuk, bijpassend muziekje op je video en vermijd te veel gesproken tekst. Een voice over kan zeker, maar mag niet de hele video duren. Beelden zeggen nog steeds veel meer dan woorden!

 

4. How to video

Klanten vinden het vaak handig om een (korte) video te bekijken waar er uitleg gegeven wordt over hoe men een product moet gebruiken. Bij aankoop is het niet altijd duidelijk hoe een product precies werkt. Mensen hebben steeds vaker minder tijd en al zeker niet om een handleiding van 100 blz. te lezen. In deze situatie is een video, voorzien van een korte uitleg, zeker op zijn plaats.

 

5. Sales video

Wat kan je voor klanten betekenen en vooral: waarom moet men bij jou kopen? Een goede sales video kan je omzet zeker en vast verhogen. Door eerdere projecten en tevreden klanten weer te geven in de video, zorg je voor vertrouwen bij (potentiële) klanten. Heel belangrijk: zorg voor een duidelijke call to action op het einde van de video. Het doel van een sales video is en blijft het activeren van klanten.

 

6. Behind the scenes video

Een behind the scenes video geeft je bedrijf of merk een menselijk gelaat. Een video kan best persoonlijk zijn en de sfeer binnen je bedrijf laten zien. Mensen zijn niet steeds op zoek naar serieuze video’s, maar appreciëren ook meer persoonlijke video’s.

 

7. Testimonials

Testimonials zijn ideaal om vertrouwen te wekken bij prospects. Wat je moet laten zien in de video: de oplossing voor klanten, het leveringsproces, het resultaat van jouw product of dienst en waarom de klant zo tevreden is over jou. Zo’n video’s zijn ontzettend handig om mensen te overtuigen.

 

youtube_ghently

Interactieve video op Youtube? Gebruik het nieuwe eindscherm!

By | Spotlight | No Comments

Youtube heeft onlangs een nieuwe tool gelanceerd die ervoor zorgt dat je het eindscherm van je Youtube-video interactief kan maken. Vanaf nu kan je heel eenvoudig een link plaatsen naar jouw website of social media kanalen! 

 

De grootste ergernis van mensen die video’s op Youtube plaatsen? Op het einde van jouw video toont Youtube automatisch andere, gelijkaardige video’s. Kijkers zijn door links naar andere video’s snel afgeleid waardoor ze de neiging hebben om weg te klikken van jouw video. Of nog erger: er verschijnen video’s waar je helemaal niet mee geassocieerd wilt worden.

 

Gelukkig heeft Youtube dit probleem opgelost door op het eindscherm – dat 10 tot 20 seconden afspeelt – klikbare linken naar eigen video’s of social media kanalen te integreren. Nog een extra voordeel: de klikbare linkjes werken ook op mobiele apparaten!

 

Een eindscherm op Youtube toevoegen in enkele stappen:

 

  1. Ga naar je video’s op Youtube en selecteer de video waar je een eindscherm aan wilt toevoegen. Klik op de “enscreen-tab”.
  2. Je bevindt je nu meteen in de laatste 20 seconden van je video. Voeg een link toe naar een andere video, abonneer-link, website, Facebook, Instagram…
  3. Vorm je eigen eindscherm door de linkjes visueel te slepen.
unizo_fuck_up_nights

FuckUp Night Gent in samenwerking met Unizo Oost-Vlaanderen

By | Spotlight | No Comments

Op donderdag 8 december is het zo ver, want dan vindt FuckUp Night Gent plaats. Heb je altijd al willen weten hoe succesvolle ondernemers omgaan met falen? Waar ging het mis en wat hebben ze eruit geleerd? Bekende ondernemers praten een avond vol over de valkuilen waarvoor ze stonden, hoe ze hiermee zijn omgegaan…Kortom: het belooft een boeiende avond te worden! Achteraf is er tijd genoeg om al je vragen af te vuren en te netwerken!

 

Place to be? Dok Noord 7 Gent

Uur? 19u30-23u

Prijs? Gratis! Registeren is noodzakelijk: https://www.eventbrite.com/e/fuckup-nights-gent-tickets-28685980540

 

 

 

vr_workshop_ghently

Nieuw bij Ghently: virtual reality & drone initiaties

By | Spotlight | No Comments

Bent u op zoek naar een vernieuwende en originele groepsactiviteit? Vanaf heden organiseert Ghently virtual reality en drone workshops voor elk publiek, jong of oud. Wij werken elke activiteit uit op maat van uw groep. Al onze initiaties kunnen op eigen locatie gegeven worden! Alles kan, overal en altijd.

 

 

Virtual reality/360° (45 minuten)

 

VR zal de komende jaren deel uitmaken van ons dagelijks leven. Deze nieuwe tool is niet alleen populair bij gamers, maar sijpelt nu ook langzamerhand het bedrijfsleven binnen. Ghently geeft bedrijven en scholen de kans om kennis te maken met het creatief proces van het maken van een 360° video. Elke deelnemer gaat naar huis met zijn eigen, gepersonaliseerde VR-bril. Deze initiatie is perfect te volgen zonder eigen smartphone. Er wordt demomateriaal voorzien. Na afloop bezorgen wij de afgewerkte video en foto’s via een link. Zo kan u achteraf het filmpje bekijken via de eigen VR-bril.

 

Drone (45 minuten)

 

Haal de piloot in u naar boven! Deelnemers leren spelenderwijs kennismaken met drones. Er wordt eerst kort uitgelegd hoe men met een drone moet vliegen en vervolgens gaat men meteen zelf aan de slag. Aan het einde van de workshops nemen de verschillende, kleine teams het tegen elkaar op in enkele rondes. Plezier verzekerd!

 

drone_workshop_ghently

 

Ontvangt u graag meer informatie en prijzen? Stuur gerust een vrijblijvend mailtje naar hello@ghently.be

 

Tot binnenkort!